کلاس چرتکه برای چه سنی مناسب است؟

کلاس چرتکه برای چه سنی مناسب است؟

شاید برایتان سوال شده باشد که کلاس چرتکه برای چه سنی مناسب است؟ یادگیری هیچ محدودیت سنی ندارد. چرتکه قاب شمارش با یک قاب و مهره در حال متحول کردن جهان است. اما آیا این برای افراد در هر سنی است؟ یک تصور غلط رایج وجود دارد که چرتکه فقط برای کودکان است. خب، این یک نه بزرگ است. بسیاری از تمدن های باستانی از جمله بین النهرین، رومی ها و غیره در تمام عمر خود از محاسبات چرتکه استفاده کرده اند. چرتکه هرگز محدود به بچه ها نبود.

هرکسی که مشتاق یادگیری چیز های جدید است، برای رسیدن به اهداف خود از سن و سایر عوامل آن نادیده می گیرد. تنها چیزی که فرد نیاز دارد، میل به یادگیری است. مربی مناسب برای راهنمایی آن ها بسیار حیاتی است. معمولاً کودکانی که در سنین پایین در معرض مهارت ‌های مختلف قرار می‌گیرند، همه چیز را سریع یاد می‌گیرند، زیرا رشد مغز در آن دوره شروع می‌شود.

سن شروع آموزش چرتکه

کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال جذب می شوند و بهترین سن برای کودکانی است که می خواهند بر این موضوع مسلط شوند. بنابراین زود تر با آن چه آموزش داده می شود سازگار می شوند. آن‌ ها می ‌توانند فضیلت ‌های عملی مختلف را بیاموزند و با آن‌ ها سازگار شوند و عملکرد خود را افزایش دهند تا برای چالش‌ های آینده توانمند شوند. همچنین، آن ها با مسئولیت های زیادی بار نمی شوند و ما می توانیم ذهن آن ها را صیقل دهیم.

سن-شروع-آموزش-چرتکه

اهمیت سن آموزش چرتکه

دریافت آموزش چرتکه در سن مناسب، رشد شناختی کودکان را افزایش می دهد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که بیشتر رشد مغز انسان تا سن ۱۳ سالگی صورت می گیرد. رشد مغز در سنین ۴ تا ۶ سالگی بیشترین سرعت را دارد و پیشرفت آن بعد از ۱۳ سالگی کند می شود. اگر زودتر شروع شود برای رشد مغز کودک مفید تر است. علاوه بر این، هر چه کودک مفاهیم محاسبات حسابی را زودتر درک کند، زود تر می ‌تواند این مهارت ‌ها را به کار گیرد و در کار های عادی مدرسه خود برتری یابد. این به تقویت اعتماد به نفس آن ها کمک می کند.

اهمیت-سن-آموزش-چرتکه

بهترین سن آموزش چرتکه

بهترین سن برای شروع تمرین چرتکه کاملا ذهنی است. احتمالاً می‌ توان چرتکه را برای آموزش اعداد به کودک نوپا معرفی کرد. دیگران چرتکه را آموزش می دهند تا اصول چرتکه را بیاموزند. برخی از والدین حتی چرتکه را به بچه ها معرفی می کنند تا اصول اولیه شمارش را به آن ها آموزش دهند.

هر بچه ای که خواندن و نوشتن اعداد یک تا نه را بلد باشد، می تواند چرتکه را یاد بگیرد. این کار را حتی ساده تر می کند. با این حال، حداقل سن برای شروع یادگیری اعداد با استفاده از چرتکه از سن ۴ تا ۶ سالگی است.

بهترین-سن-آموزش-چرتکه

آیا آموزش چرتکه برای بزرگسالان مناسب است؟

بله، بزرگسالان نیز می توانند چرتکه را در هر سنی یاد بگیرند، اما تنها نکته این است که در مقایسه با یک کودک در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال، باید زمان و تلاش بیشتری برای تسلط بر آن صرف کنند.
ما در شرکت پویا ابتکار برتر صداقت شدیداً به بزرگسالان توصیه می کنیم که چرتکه را یاد بگیرند. فواید ذهنی مختلفی دارد که ذهن شما را متحیر می کند. به بیان ساده‌تر، بزرگسالانی که چرتکه را برای انجام محاسبات پیچیده یاد می‌گیرند و تمرین می‌کنند، ذهن تیز تری با ذهن یک کودک دارند و هرگز از دست دادن حافظه کوتاه‌ مدت یا مشکلات مربوط به سن را نخواهند داشت.

همچنین می توانید با شرکت در دوره های مربیگری چرتکه پویا ابتکار و با دریافت کارت مربیگری معتبر، هم چرتکه را یاد بگیرید هم با برگزاری کلاس برای کودکان این مهارت را به آن ها یاد دهید.

آیا-آموزش-چرتکه-برای-بزرگسالان-مناسب-است؟

سخن پایانی کلاس چرتکه برای چه سنی مناسب است؟

چرتکه تکنیکی است که کودکان را قادر می سازد مسائل حسابی را سریع تر حل کنند و ترس از حل مسائل مربوط به اعداد بزرگ را کاهش می دهد. خلاصه برای همه بچه ها خیلی مفید است. اگر فرزند شما ریاضی را دوست ندارد یا عملکرد خوبی ندارد، می توانید او را در کلاس های چرتکه ثبت نام کنید.

این نه تنها به آن ها کمک می کند تا نحوه حل آسان مسائل ریاضی را بیاموزند، بلکه علاقه آن ها را به موضوع نیز تقویت می کند. علاوه بر این، چرتکه توانایی کار مغز را گسترش می دهد و به رشد آن کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از کوکی ها استفاده می کند تا تجربه بهتری از مرور را به شما ارائه دهد. با مرور این وب سایت، با استفاده ما از کوکی ها موافقت می کنید.